czwartek, 11 października 2012

Kurczak w jabłkach - przepis

Tak jak pisałem wcześniej, jeżeli przepis się uda i będzie zjadliwy opiszę go. Tak też się stało zarówno moja żona jak i ja mamy się dobrze, więc z czystym sumieniem mogę go Wam polecić :)

Co będzie na potrzebne:

  • podwójna pierś z kurczaka
  • zioła prowansalskie
  • sól, pieprz
  • smażone jabłka (ilość zależna od upodobań - ja zastosowałem ilość słoiczka po dżemie). Nasze babcie często takie przygotowują - nadają się zarówno do naleśników na słodko jak i kanapek.
  • pół szklanki wody
  • jako dodatek może być np. ryż

Tak wiem, ilość składników wydaje się strasznie mała ale uwierzcie mi - całość jest pyszna!

Zaczynamy od pokrojenia piesi kurczaka w kostkę i jego przyprawienia solą pieprzem i ziołami prowansalskimi. Jednocześnie przygotowujemy ryż.
Następnie wrzucamy przygotowanego kurczaka na patelnię i smażymy. Kiedy już kurczak się lekko zarumieni, dorzucamy smażone jabłka.
Całość smażymy do momentu kiedy jabłka staną się bardzo miękkie (rozpadną się).
Kiedy już nasz kurczak i jabłka są gotowe dodajemy wodę i mieszając dalej dusimy.

Po 2-3 minutach nasz kurczak będzie gotowy! Na talerz kładziemy ryż a na nim ryż z kurczakiem i jabłkami.
Pamiętajcie aby jabłek był zawsze więcej niż kurczaka :)

Smacznego!

  


1 komentarz: