poniedziałek, 29 października 2012

Pierś kurczaka w sosie pieczarkowym

Kurczaka w sosie pieczarkowym robiłem po raz drugi, tym razem w pełni według mojego przepisu.
Zamiast śmietany 18 użyłem 30, oraz dodałem kilka nowych składników.
Dopełnieniem całości dania był kolorowy makaron jaki ostatnio kupiliśmy na spróbowanie.

Od razu uprzedzam, że danie jest dość tłuste - ale za to jakie smaczne :)

Czego będziemy potrzebowali:
-pieczarki dużych sztuk.
-duża śmietana 30% - ja użyłem 350 g śmietany na 5 dużych pieczarek.
-pierś z kurczaka
-3 ząbki czosnku (na 5 dużych pieczarek)
-masło do smażenia pieczarek oraz olej do smażenia kurczaka.
-sól, pieprz
-odrobina ziół prowansalskich.
-makaron kolorowy

Najpierw kroimy kurczaka w kawałki - ich wielkość zależy wyłącznie od Waszych upodobań. Następnie przyprawiamy je solą i pieprzem.
Pieczarki kroimy w kostkę (wielkość kawałków zależy od ilości pieczarek), dodajemy wyciśnięty czosnek oraz sól.

Aby danie było gotowe jak najszybciej jednocześnie - włączamy wodę na makaron, zaczynamy smażyć kurczaka na oleju oraz pieczarki z czosnkiem na maśle.

Kiedy pieczarki już pozbędą się praktycznie w całości wody, dodajemy do nich śmietaną i doprawiamy ziołami prowansalskimi. Całość dusimy do zagotowania śmietany. Następnie całość wlewamy na patelnię z przysmażonym kurczakiem i dusimy kolejne 6-7 min.

Na talerzu kładziemy gotowy makaron, polewamy go kurczakiem w sosie i gotowe! :)

Można oczywiście nie dusić kurczaka w sosie ale kurczak może być przez to mniej delikatny, a do tego nie będziemy czuć w nim pieczarek.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz